Museo |
Museo de las Peregrinaciones y de Santiago
|
Inventario |
D-626
|
Clasificación Genérica |
Obxectos de Arte
|
Objeto/Documento |
Prancha
|
Autor/a |
Piedra Crespo, Luis Antonio (Lugar de nacimiento: Santiago de Compostela, 07/07/1769) [Poucos datos se coñecen da súa vida, sendo algúns erróneos por ser considerado tradicionalmente como fillo de Ángel Piedra e confundida a súa producción coa do gravador Luis Fernández Piedra (que exercía a súa producción en Madrid e Lisboa). Nace o 7 de x]
|
Materia/Soporte |
Cobre
|
Dimensiones |
Longo = 11,50 cm; Altura = 13 cm
|
Descripción |
Unha prancha de cobre para gravar a buril. Presenta un escudo partido en dous no que se pode ver (de esquerda a dereita): en campo de sinople, unha banda con dragóns; en campo de prata, unha árbore con dúas serpentes e dous cans ou lobos rampantes a cada lado. O escudo está coroado por un helmo de reixa propio da época na que se realiza a peza (finais do século XVIII e comezos do XIX) e sobre o cal é colocado un penacho de plumas. A modo de ornamento, a cada lado do escudo hai cadansúa banda das que colgan as súas respectivas grilandas de flores. A forma do escudo, ao igual que o helmo, é propia da época de realización. Con respecto ao campo da esquerda do escudo, pode pertencer a un destes dous apelidos galegos: Navia, apelido asturiano que pasou a Galicia, de sinople, cunha banda de goles perfilada en ouro con dragóns dentados de prata; ou Sáenz, de sinople, cunha banda de ouro e tamén con dragóns.
|
Iconografia |
Escudo
|
Firmas/Marcas/Etiquetas |
Luis Piedra f. [Asinado polo autor: «Luis Piedra f.».]
|
Datación |
1776=1825
|
Contexto Cultural/Estilo |
Neoclasicismo
|
Lugar de Producción/Ceca |
Santiago de Compostela (Santiago (comarca), Coruña (A) (p)) [Lugar de Producción dudoso]
|
Uso/función |
Ilustración dunha folla de graos.
|
Clasificación Razonada |
Polas dimensións da prancha é probable que fose deseñada para ilustrar unha folla de graos. Luis Piedra aparece como autor dos escudos de María Jacoba de Páramo Santiso y Sangro (ca. 1804) e do arcebispo de Santiago, Veremundo Arias Teixeiro (1818), en ambos os dous casos para follas de graos, o que apoia a teoría citada acerca do posible uso da peza.
Sobre a cuestión dos apelidos, consultar: Fariña Couto, L. (2001), O libro da Heráldica Galega, A Coruña: Fundación Pedro Barrié de la Maza.
|
Bibliografía |
ARCO Y GARCÍA, Fernando del. Introducción a la heráldica. Madrid: Prensa y Ediciones Iberoamericanas, 1996. BARRIOCANAL LÓPEZ, Yolanda. El grabado compostelano del siglo XVIII. A Coruña: Fundación Pedro Barrié de la Maza, 1996. FARIÑA COUTO, Luciano. O libro da heráldica galega. A Coruña: Fundación Pedro Barrié de la Maza, 2001. MEYER, Franz Sales. Manual de ornamentación: ordenado sistemáticamente para uso de dibujantes, arquitectos, escuelas de artes y oficios y para los amantes del arte. Barcelona (m): Editorial Gustavo Gili, 1994. O gravado en Galicia: o gravado compostelán. Buján Núñez, José Daniel(comp). Santiago de Compostela: Dirección Xeral de Cultura, 1995.
|
Forma de Ingreso |
Depósito por compra. Tenteo
|
Fecha de Ingreso |
26/09/2003
|
Catalogación |
Pesquera Vaquero, Mª Isabel
|